Masło OMEGA 3


Kwasy tłuszczowe OMEGA 3 poprawiają ukrwienie mózgu i usprawniają przepływ bodźców nerwowych. Dzięki odpowiedniej dawce tych kwasów tłuszczowych możemy uniknąć choroby Alzheimera, alergii czy chorób serca. !


Większość ludzi myśli, że kwasy OMEGA 3 znajdują się wyłącznie w rybach, czy tranie. Natomiast jest ich równie dużo w siemieniu lnianym,a  co ciekawe niewielkie ilości są również w orzechach.  Ile ich potrzebujemy? Czy łyżeczka siemienia, dziennie pokryje nasze zapotrzebowanie na ten cenny składnik? 


Zdrowe osoby powinny przyjmować przynajmniej 500 mg kwasów dziennie, a osoby z problemami zdrowotnymi nawet więcej. 

Sprawdźmy więc ile znajdziemy go w siemieniu lnianym: 
w jednej łyżeczce siemienia jest go aż 2.338 mg., co w zupełności wystarczy na pokrycie dziennego zapotrzebowania.*

Dlatego stworzyłam dla Was przepis na masło z siemieniem lnianym i orzechami. Orzechy włoskie również zawierają kwasy tłuszczowe OMEGA 3 jednak ich stosunek do OMEGA 6 jest gorszy niż w siemieniu lnianym. Dlatego dodałam jeszcze do masła olej lniany, który sprawia, że masło jest nieco bardziej tłuste. Smarujemy nim chleb, a nasza pozornie zwykła kanapka staje się odżywczą bombą dla naszego zdrowia. 

Składniki : 
1. Orzechy włoskie ( 1 szklanka namoczonych przez noc w wodzie)
2. Siemię lniane ( 3 łyżki -mielone, jasne lub ciemne)
3. Olej lniany ( 3 łyżki )
4. Sól ( 1/2 łyżeczki) i szczypta pieprzu



Wykonanie: 
Miksujemy wszystkie składniki na gładką masę. Ja zrobiłam to ręcznym blenderem. Przechowujemy w słoiczku nawet do tygodnia w lodówce. 


SMACZNEGO !
i na zdrowie !!!



* dane ze strony: nutritiondata.self.com


Komentarze

Popularne posty