Poranne dowartościowanie - OWSIANKA z makiem, kiwi i goji

Co robisz rano po wypiciu wody? Przygotowujesz sobie owsiankę z cała masą wartościowych produktów. Zalewasz ciepłą wodą i masz chwilę na poranne rozciąganie :). Tak przeważnie zaczynam dzień.
Najważniejszy posiłek dnia powinien być jak najbardziej wartościowy, dlatego dziś dodałam do niego mak, suszone owoce goji i świeże kiwi.

Dlaczego warto dodawać MAK do potraw? 
Gdyż jest znakomitym źródłem wapnia. To bardzo ważny budulec silnych kości. W 100 g maku znajduje się aż 1266 mg wapnia – taka porcja pokrywa 140% dziennego zapotrzebowania organizmu na ten pierwiastek! Mak zawiera również dużo żelaza, miedzi, manganu, magnezu, fosforu i cynku. 

Dlaczego owoce GOJI?
Gdyż są to najzdrowsze owoce na świecie. Zawierają 19 rodzajów aminokwasów, w tym niezbędne 8 egzogennych aminokwasów stanowiących pełnowartościowe białko. Myślę, że dalej nie muszę was przekonywać. 

Dlaczego KIWI? 
Ze względu na zawartość witamin, a szczególnie witaminy C, którą musimy dostarczać wraz z jedzeniem . 1 KIWI to ok 70 mg co pokrywa moją dzienną normę. 

Składniki na 1 os: 
1. 100 gram płatków owsianych 
2. Garść słonecznika
3. Kilka orzechów włoskich
4. Garść sezamu
5. Garść maku 
6. Suszone owoce goji
7. Suszone śliwki 4 szt. 
8. 1 świeże kiwi

Wykonanie
1. Zalewamy wszystkie składniki (oprócz kiwi) ciepłą wodą 
2. Czekamy od 5- 10 min aż nasiąkną i staną się miękkie
3. Dorzucamy świeży owoc kiwi i gotowe! ( jeśli macie inne owoce to śmiało dodajcie - im więcej świeżych owoców tym lepiej) 


Nawet mój kot miał ochotę na to śniadanie. ;)))

Pozdrawiam i życzę miłego dnia!
Marta

Komentarze

Popularne posty