Królowa mórz - WEGAŃSKA RYBKA!

Nareszcie nie muszę wyciągać kości z ryby! Mam sposób na wegańską "rybkę" zrobioną z bakłażanów. Zamarynowałam ją w odpowiednio morskim klimacie i do panierki dodałam siemienia lnianego, aby moja "rybka" była równie wartościowa i zawierała OMEGA 3 i 6! Zachęcam do spróbowania i dzielenia się przepisem. 

Składniki dla 2 osób na rybkę
1. Bakłażan ( 1 szt. duża )
2. Marynata: oliwa (ok 2 łyżki), sól (ok 1 łyżeczka), 2 płatki nori (kruszymy je dla nadania morskiego smaku ), czosnek (1 ząbek), mieszanka ziół do ryb ( 2 łyżeczki ). Jeśli nie masz mieszanki możesz użyć takie przyprawy jak: bazylia, estragon, gorczyca, imbir, kolendra, rozmaryn, papryka, ziele angielskie.
3. Panierka: zmielone siemię lniane ( 1/2 szklanki) , bułka tarta (1/2 szklanki)

Składniki na sałatkę:
1. Kapusta ( 1/4 główki )
2. Kiełki ( mix ok. 4 łyżek )
3. Pomidory ( 2 szt.)
4. Ogórki kiszone ( 4 szt. )
5. Sos vinegrette 
Wykonanie: 
1. Kroimy bakłażany w grube plastry i smarujemy marynatą ( pozostawiamy na minimum godzinę pod przykryciem).  
2. Obtaczamy bakłażany w panierce. Smażymy na średnim ogniu po około 3-4 minut z każdej strony.
3. Kroimy składniki na sałatkę i możemy podawać! 



Siemię lniane zawiera kwasy tłuszczowe OMEGA 3 i 6, które są dla nas niezbędne! W medycynie nazywane: NNKT ( Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe). Potrzebujemy je dostarczać wraz z pożywieniem, gdyż nasz organizm nie może ich sam wytwarzać. Dzienna dawka siemienia lnianego pokrywająca zapotrzebowanie na te kwasy  to ok. 1 łyżeczki ( najlepszy będzie świeżo zmielony). Niestety podczas smażenia tracimy sporo tych wartości odżywczych, warto więc jeszcze posypać siemieniem naszą "rybkę" bakłażanową lub sałatkę. 

Jestem wielką fanką siemienia lnianego i dodaję go wszędzie tam gdzie mogę: do śniadaniowych owsianek, koktajli, ciastek czy sałatek. Tym razem świetnie sprawdził się jako element panierki do naszej "rybki". 


Zachęcam do spróbowania przepisu i życzę smacznego!
Pozdrawiam 
Marta

Komentarze

Popularne posty