Kiszonki na odchudzanie

Czy wiecie, że kiszone warzywa są mniej kaloryczne od świeżych? To dlatego, że węglowodany zostają zużyte do fermentacji. W czasie fermentacji zostają też usunięte m.in. substancje gazotwórcze. Kiszone ogórki przyspieszają również metabolizm poprzez dużą zawartość błonnika. Tak więc zachęcam do ich nieograniczonego spożywania, zwłaszcza że ich przygotowanie jest banalnie proste. 



Składniki:
1) ok.1/2 kg ogórków
2) główka czosnku ( można dodać mniej jeśli nie lubicie 1-2 ząbków)
3) 1 korzeń chrzanu
4) 2 gałązki kopru
Zalewa: na 1 litr wody 1 łyżka soli morskiej



Wykonanie: 
1 KROK. Wkładamy składniki do słoika ( im ciaśniej tym lepiej ).
2 KROK. Zalewamy gorącą zalewą ( sól rozpuści się pod wpływem gorąca).




Kiszone ogórki są niezastąpione przy każdym obiedzie. Świetnie pasują do ziemniaków czy też pasty warzywnej. Zdrowa żywność nie musi źle smakować, a warzywa nie muszą być nudne.  Tym razem ukisiłam wraz z ogórkami cały pęczek czosnku, co dodało im intensywniejszego smaku. 



Kiszenie ogórków trwa około dwóch - trzech dni. Co sprawia, że jeszcze lepiej smakują. Są takie wyczekane i wypatrzone. Stoją na blacie w kuchni i czekają na ten moment degustacji. Pycha, lekki kwasek wraz z odpowiednią ilością soli. Zdrowe, wegańskie i odpowiednie do wielu dań. Dziś sałatka z kuskusem, pomidorami i właśnie ogórkami kiszonymi. Dajcie znać jakie Wy lubicie przepisy z ogórkami kiszonymi. Słyszałam, że niektórzy do kiszonek dodają też cukru. Następnym razem muszę spróbować tej wersji. 

Pozdrawiam Was i życzę smacznego.
 Marta

Komentarze

Popularne posty