Kiszona kapusta bogata w PROBIOTYKI

Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze lubię próbować nowych smaków i również dziś zdecydowałam,  że zrobię kiszoną kapustę, ale nie białą, którą zwykle jem, lecz CZERWONĄ z dodatkiem buraka. 


Składniki na 1 słoik:
1. Główka kapusty ( mała lub średnia)
2. 1 burak
3. 1 łyżka soli ( ja użyłam himalajskiej)

Podczas fermentacji kapusty dochodzi do rozkładu węglowodanów i białek przez mikroorganizmy, które są dla nas bardzo zdrowe - nazywane PROBIOTYKAMI. 
Wspomagają trawienie i wspierają układ odpornościowy. Podwyższają również poziom witamin z grupy B, nawet witaminy B12! ( co jest bardzo ważne dla wegan). PROBIOTYKI te zwalczają szkodliwe bakterie, a nawet komórki nowotworowe!

Kiszona kapusta wspaniale działa również na oczyszczenie organizmu z toksyn,  a nawet na przeziębienia. Nowe badania wykazały że ok.170 chorób powinno być leczone tylko probiotykami ( są to np. zespół jelita drażliwego, biegunka, atopowe zapalenia skóry, nieżyt nosa i inne).

Poprzez proces fermentacji kapusta staje się łatwo przyswajalna dla organizmu. Jej wartość odżywcza wzrasta, natomiast kaloryczność spada. 

Podsumowując, poprzez ten mały i prosty zabieg fermentacji kapusta zamienia się w tzw. SUPERFOOD ( prawie jak superman ;) wśród warzyw. 

Wykonanie tego przepisu zobaczycie na filmiku: 
https://www.youtube.com/watch?v=3S6X5adtErc

Proces fermentacji musi trochę potrwać. Jakieś 3 dni trzeba poczekać zanim będziecie mogli delektować się tą pyszną sałatką. Idealnie pasuje do ziemniaków, kaszy czy też ciecierzycy. Ma fajny i intensywny smak, zupełnie inny niż tradycyjna biała kapusta kiszona. 


Warto spróbować! POLECAM! i życzę SMACZNEGO 


Komentarze

Popularne posty