KUSKUS z witaminami




Składniki dla 1 os:
1.Szklanka kuskusu
2.Pomidory
3.Ogórek
4.Koper
Dressing: oliwa z oliwek + ocet jabłkowy + sól i pieprz oraz kilka ziaren sezamu, siemienia lnianego i maku.

1. KROK do wykonania:
Zalewamy kuskus gorącą wodą.
2. KROK
Kroimy pomidory, ogórki, cebulę i koper.
3. KROK
Przygotowujemy sos z przyprawami i łączymy wszystkie składniki. Jedynie 5 min. i danie gotowe! Dodatkowo lubię spryskać kuskus sokiem z cytryny. Jeden talerz to dla mnie za mało. Zawsze biorę dokładkę :) 

Czy wiesz że:
Kuskus wytwarzany jest pszenicy DURUM, która zawiera więcej białka niż na przykład kasza czy ryż. ( 13 gram na 100 gram kuskusu) Komponując go ze świeżymi warzywami dodatkowo dostarczamy organizmowi niezbędnych witamin. 
POMIDORY zawierają mnóstwo mikroelementów: sód, potas, wapń, żelazo, miedź, fosfor, kobalt i inne. Podstawowe witaminy takie jak A, B, C, E dotleniają skórę  i wzmacniają naczynia krwionośne. Nie zapominajmy również o LIKOPENIE, przeciwutleniaczu zawartym w pomidorach, który chroni nas przed rakiem i chorobami związanymi z układem krwionośnym. 

Smacznego i na zdrowie! 

Komentarze

Popularne posty